9.2.2004

Saatananpalvojan blogi?

Kristittynä maailmassa (06.02.04) toivoo ettei ikinä tulisi näkemään saatananpalvojan* blogia. Noh, sellaisia kyllä luulisi olevan. Kaikki ne, jotka eivät palvo kristittyjen Jumalaa, käsittääkseni palvovat Saatanaa. "Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa." (Matt. 12:30)

Minä ateistina olen siis Jeesuksen näkökulmasta häntä vastaan, eli käytännössä saatananpalvoja. En palvo Jumalaa, vaan kaikkea maallista kivaa, mistä nyt satunkaan löytämään nautintoa. Tätähän Saatana edustaa.

Koska en viiltele itseäni, värjäile tukkaani mustaksi (kalju jo yli vuoden) tai itsemurhaile, jää myös bloggailuun aikaa. Heviähän voi tietty kuunnella samalla kun bloggaa, ja tälläkin hetkellä kuuntelen synkintä mahdollista HIMiä.

Saatananpalvojana luonnollisesti puolustan yksilönvapauksia ja vastustan kaikenlaisia ilkeitä diktaattoreja, kuten Saddam Husseinia tai Jumalaa. Massamurhaajista pahin on tietenkin Jumala, hänhän on moneen kertaan teurastanut kokonaisia kansoja ja kerran peräti hukutti vedenpaisumuksella koko maapallon väestön lukuunottamatta muutamaa ihmistä. Kim Jong-ilin palvojatkaan eivät ole niin sokeita kuin jumalanpalvojat, jotka väittävät silmät kirkkaina Jumalan olevan kaikkia rakastava isä, ja tarjoavat tästä todisteeksi kirjaansa jossa kerrotaan kuinka Jumalan lempiharrastus on ihmisten kiduttaminen ja tappaminen sekä valehteleminen. Ei ole ihmekään, että Lucifer päätti nousta tällaista heppua vastaan. Kaikki kunnia hänelle tästä!

Saatanallinen kapina ei ole kuitenkaan vielä lähelläkään onnistumista. Hyvää edistystä kuitenkin tapahtuu jatkuvasti. Kirkostaeroamistilastot ovat mukavaa luettavaa. Mutta edelleenkin kirkolla on liian suuri valta suomalaisiin. Puhumattakaan mitä maailmalla yleisesti tapahtuu. Onneksi yksilön kunnioittamisen kasvu on vähitellen riistänyt kirkolta tämän valta-asemaa. Keskiajalla meno oli aika järkyttävää, minut olisi varmaan teurastettu heti kun olisin oppinut puhumaan! Tämän hetken tärkein tehtävämme on turvata ihmiselle oikeus elää sellaista elämää, mikä hänestä itsestään tuntuu parhaimmalta. Iso ei sellaiselle epäinhimilliselle itsekidutukselle, jota Jumala vaatii ja yrittää kätyreineen saada ihmiset toteuttamaan.

Riku Rinne ja Päivi Niemi ovat melko ristiriitaisia henkilöitä. Välillä tuntuu, että he ovat Jumalan kiero juoni mustamaalata yksilöistä oikeasti välittävää Saatanaa. Välillä taas vaikuttaa että he ovat Saatanan ovela juoni osoittaa kuinka naurettavaa on uskoa Jumalaan ja saada näin ihmiset eroon hänestä. Veikkaisin kuitenkin ensimmäistä vaihtoehtoa.

Itse olen kerran jutellut Päivi Niemen kanssa. Olin tosin ihan umpihumalassa, enkä oikein muista mitään. Yritin kuitenkin selittää hänelle juuri sitä kuinka Saatana on oikeasti ystävämme. Luultavasti myös koitin kertoa että Jumala valehtelee hänelle. Hän muistaakseni vastasi jotain "meillä jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiimme", eikä siitä mitään kunnon keskustelua tullut. Tai sitten hän peljästyi päälläni ollutta pitkää, hupullista ja mustaa kaapua.

*Minun käsittääkseni Saatana kirjoitetaan isolla kirjaimella, saatananpalvoja pienellä.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

anna mun kaikki kestää, minä Jeesukseen uskovaisena ihmisenä , nauran tälle sun blogilles :)